Közlekedésbiztonsági blog

Minden kiderült.....

2011-08-25 23:32:50 | Írta: Szabó Krisztián
Az első kecskeméti Mercedes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hétfőn még be kellett érnünk egyetlen képpel a Kecskeméten készülő Mercedesről, de már nincs több titkolózás, minden adatot és több tucat fotóból álló galériát jelentett meg új modelljéről a stuttgarti márka.

A B osztály hátulnézetből is ugyanolyan békés családi autónak tűnik, mint elölről, pedig elődjénél sportosabb, lendületesebb, 86 mm-rel hosszabb, 9 mm-rel szélesebb és 43 mm-rel alacsonyabb lett.

A 4359 milliméter hosszú, 1786 milliméter széles és 1557 milliméter magas autó légellenállási együtthatója 0,26, amely Eco csomaggal tovább csökkenthető 0,24-re. Belső térkínálata igyekszik feszegetni a kategória határait, bőséges az 1047 mm-es fejtér, a 976 mm hosszú hátsó lábtérnek köszönhetően pedig nagyobb hely jut a hátul ülőknek, mint az S osztályban.

Az utastér kibővítése nem ment a csomagtartó rovására, a család holmijaiból is sok fér az Easy Vario Plus rendszerrel 488-ról 666 literesre növelhető raktérben. Tucatnyi vezetőtámogató biztonsági rendszere, alacsonyabb súlypontja és négy lengőkaros hátsó futóműve is javítja a kecskeméti autó viselkedését. A szendvicspadló elhagyása ellenére kiemelkedő passzív biztonságot ígérnek, és ebben a kategóriában először megjelenik a balesetveszélyt észlelő és az autót a legrosszabbra felkészítő Pre-safe rendszer is.

A minden eddiginél igényesebb anyagokból, fantáziadúsabban berendezett utastér egyik újdonsága az 5,8 colos központi kijelző, melyet felárért még nagyobbra, 7 colosra cserélnek. Motorkínálata kezdetben egyféle benzin- és dízelmotorból áll majd, de mindkettőt két teljesítményszinttel lehet rendelni, így gyakorlatilag négy variáció közül lehet választani. A benzines B180 belépőmodellben egy teljesen új, 1,6 literes, négyhengeres turbómotor dolgozik 122 lóerővel és 200 newtonméteres nyomatékkal, az erősebb B 200 viszont 156 lóerős lesz 250 Nm-rel.

 

A dízelválasztékot egy 1,8 literes motor jelenti 109, illetve 136 lóerős változatokban, a csúcsnyomaték 250 és 300 newtonméter lesz. Alapesetben hatfokozatú kézi váltó jár majd a B osztályhoz, felárért azonban hétfokozatú, duplakuplungos váltó is elérhető lesz. Novembertől már megvásárolható az autó, bár a próbagyártás szeptemberben kezdődik a kecskeméti Mercedes-gyárban, az első példányokat a németországi szerelőszalagról szállítják majd a megrendelőknek, a magyar gyáregység jövőre kapcsolódik be a termelésbe.

 

 

VIA:  WWW.ORIGO.HU


Szólj hozzá



Partnereink

Hírlevél

Facebook